De veranderende arbeidsmarkt vraagt om een nieuwe vorm van Jobmarketing. Booosters for Jobs is gespecialiseerd in (social) advertising in het recruitment traject. Wij werken met het See – Think – Do – Care model van Google. Hiermee brengen we in kaart welke stappen iemand doorloopt bij het vinden van een nieuwe baan.
Van traditionele arbeidsmarktcommunicatie…
Van traditionele arbeidsmarktcommunicatie…
Traditionele arbeidsmarktcommunicatie richt zich op kandidaten in de ‘Do’-fase: mensen die actief op zoek zijn naar vacatures, bijvoorbeeld op vacaturesites. In een krappe arbeidsmarkt is het lastig om hier op te vallen, omdat je net als andere bedrijven vist in hetzelfde kleine vijvertje.
…naar next level Jobmarketing!
Met onze nieuwe manier van (social) advertising wachten we niet op beet, in dit kleine vijvertje, maar bereiken we jouw ideale kandidaten al ruim vóórdat zij hier rondkijken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 70% van de huidige arbeidsmarkt zich in de ‘See’-fase bevindt en latent of passief werkzoekend is. Dit zijn de professionals die momenteel een baan hebben en niet actief zoeken naar iets nieuws, maar hier met de juiste trigger wel voor open staan. Om deze doelgroep te bereiken is een nieuwe gedachte nodig: Je wácht niet tot ze jou misschien vinden, je zórgt dat ze je vinden.
Met (social) advertising campagnes laten we hen op een laagdrempelige manier kennismaken met jouw bedrijf en bouwen we stap voor stap een band met hen op. Reken er maar op dat jij top of mind bent als ze in een latere fase besluiten om die overstap te maken.
Candidate journey
Wat doen we dan concreet?
Met onze campagnes richten wij ons dus op de passief werkzoekenden, die open staan voor iets nieuws als dit ‘toevallig’ op hun pad komt. Zo toevallig is dat natuurlijk niet, want dit is wat we daar voor doen:
Creëren van exposure
Met slimme advertenties creëren we een groot bereik. We laten een goede eerste indruk achter en wekken de interesse. We laten het DNA, de sfeer en de cultuur van het bedrijf naar voren komen, om juist die mensen aan te spreken die hier bij passen.
De werksfeer laten ervaren
De keuze om over te stappen naar een nieuwe baan maak je natuurlijk niet zomaar. Het moet goed voelen. Daarom laten we de doelgroep nader kennismaken met het bedrijf en geven we een kijkje achter de schermen. We delen foto’s en verhalen van de werknemers en laten zien hoe de sfeer is. We laten zien hoe leuk het is om bij jou te werken en bouwen stap voor stap een band op met jouw doelgroep. In de tussentijd monitoren we constant het gedrag van jouw doelgroep en testen we het effect van onze uitingen, zodat we steeds gerichter kunnen communiceren.
Aanzetten tot reactie
We verspreiden actief (social) advertenties om de doelgroep aan te zetten tot reactie. Laagdrempelige actie, zoals een reactie onder een bericht of het klikken voor meer informatie. Het hoeft dus niet per sé meteen een sollicitatie te zijn. Door consequent en op de juiste momenten te communiceren, houden we de interesse vast, bouwen we een band op en zijn we top of mind als de keuze wordt gemaakt om die stap te zetten.