De perfecte kandidaat vind je alleen als je precies weet wie en waar je moet zoeken. De juiste doelgroep moet de juiste boodschap krijgen. Daarom brengen we samen met jou in kaart wie de ideale kandidaat is en hoe we deze bereiken.

De perfecte kandidaat

Wat voor soort persoon zou perfect passen bij de vacature en de organisatie? Dit gaat verder dan alleen vakkundige kennis, ervaring en demografische kenmerken. Om doelgericht te communiceren, is het ook belangrijk om karaktereigenschappen, interesses, levensstijl of ambities te analyseren.

Online gedrag

Naar aanleiding hiervan onderzoeken we het online gedrag en de intrinsieke motivatie van de individuen in de doelgroep.

  • Welke online kanalen gebruikt je doelgroep?

  • Hoe actief is jouw doelgroep op social media?

  • Op welke momenten is jouw doelgroep online actief?

  • Op welke momenten staat de doelgroep het meest open voor je boodschap?

  • Wat doet de doelgroep in de vrije tijd?

  • Wat deelt je doelgroep online met vrienden?

  • Welke voorkeuren, interesses en persoonlijke gegevens deelt de doelgroep online?

  • Welke overeenkomsten kunnen we tussen verschillende potentiële kandidaten vinden?

  • Wat zijn de behoeften van de doelgroep?

Welke kanalen, content en momenten het meest geschikt zijn, verschilt per vacature en per doelgroep. Hoe meer we weten over de doelgroep, des te gerichter we content kunnen delen die past bij de behoeften van individuen binnen deze doelgroep (ook wel hypertargeting genoemd). 

Heb je een zeer brede doelgroep? Bijvoorbeeld iedereen van 18 tot 65 jaar in de regio Achterhoek?  Dan kijken we hoe we hier verschillende subdoelgroepen van kunnen maken, zodat we iedereen op hun eigen manier kunnen aanspreken. Zowel in kanalen, boodschap als beeld kan dit een groot verschil maken. Voor complexe of nog onbekende doelgroepen werken we, op verzoek, regelmatig samen met Contentvisie om de perfecte doelgroep uitgebreid in kaart te brengen.