Het negeren van social media in het recruitmentproces, is geen optie meer. Studerend en werkend Nederland heeft profielen op Facebook, Instagram, LinkedIn en andere socialmedia-platformen. Ben jij op zoek naar nieuwe medewerkers? Dan is de inzet van social media cruciaal.
Social advertising versus traditioneel werven
De traditionele manier van werven richt zich op actief werkzoekenden. Vraag en aanbod vinden elkaar. In een krappe arbeidsmarkt is dit echter een stuk moeilijker, want ook concurrenten vissen in hetzelfde kleine vijvertje.
Via social advertising zijn wij in staat om een (geheel) andere doelgroep te bereiken: de latent werkzoekenden. Deze groep is niet alleen groter in omvang, maar kwalitatief ook beter passend bij jouw vacature! Ook de benadering bij social recruitment verschilt ten opzichte van traditioneel werven. Om een potentiële kandidaat ervan te overtuigen om een overstap naar een nieuwe baan te overwegen, zul je krachtige content moeten delen waaruit blijkt dat het werken bij jouw organisatie iets is waar de potentiële kandidaat naar op zoek is (maar dit alleen nog niet wist).
Wanneer we kijken naar het See-Think-Do-Care-model van Google, zit de kracht van social advertising met name in de See- en Think-fase. In deze fases creëren we bewustzijn (See) en informeren we potentiële kandidaten over hoe het is om te werken bij jouw organisatie (Think). De doelgroep kan in deze fases op een laagdrempelige manier kennismaken met het bedrijf. Zo zal jij top of mind zijn wanneer een potentiële kandidaat aankomt bij de Do-fase (solliciteren)!
Social advertising met Booosters for Jobs betekent
In iedere stap van de candidate journey de juiste actie op social media
Social media bieden een uitgelezen kans om jouw organisatie te presenteren aan potentiële kandidaten. We laten zien wat de waarden en bedrijfscultuur van jouw organisatie zijn, wie toekomstige collega’s zouden zijn en wat onderscheidende secundaire arbeidsvoorwaarden zijn.
In iedere stap van de candidate journey kijken we wat gewenste acties kunnen zijn. Hier richten we meetpunten voor in, die aanwijzingen geven over het gedrag van de doelgroep. Blijft iemand enige tijd stilstaan bij jouw bericht? Klikt hij of zij op een link en leest hij of zij vervolgens de content op de landingspagina? En solliciteert deze persoon uiteindelijk? Per fase stellen we de juiste doelen. Deze doelen geven een aanwijzing over het succes van de campagne. De uitkomst van de doelen stelt ons in staat om de social advertising-campagnes verder te optimaliseren. Zo kunnen we op basis van (potentiële) kandidaten die bepaalde acties hebben uitgevoerd, vergelijkbare doelgroepen samenstellen. Hierbij maken we gebruik van de duizenden signalen die platformen over hun gebruikers verzamelen.
Door het combineren van de gedragsmetingen en alle informatie die we hebben verzameld, ontstaan er doelgroepen die uniek zijn voor jouw bedrijf! Daarnaast worden de doelgroepen steeds relevanter en krachtiger, omdat we blijven optimaliseren op het gewenste gedrag.
Zo helpen we jou aan de juiste kandidaten
Ben je benieuwd hoe social advertising jouw bedrijf kan helpen met het vinden van de juiste kandidaten? We sparren graag met je mee!